ZAKŁADANIE KONTA NA PLATFORMIE GET RESPONSE
Analiza formularza rejestracyjnego

W tym projekcie prześledziłam proces rejestracyjny do 30-dniowej wersji trialowej platformy Get Response.
I część- zalety obecnego formularza
II część – obszary do usprawnień
III część – moja propozycja formularza
I część
Zalety obecnego formularza

– Łatwa rejestracja dzięki małej liczbie inputów.
– Użytkownik już podczas rejestracji widzi jakie benefity dzięki rejestracji.

– Nazwa inputu podczas wpisywania danych automatycznie konwertuje w nazwę labela, dzięki temu użytkownik nadal wie jakie pole wypełnia. Jest to ważny czynnik także pod względem accessibility.

– Bardzo dobra walidacja inputów – dokładne wyjaśnienie gdzie użytkownik popełnia błąd.
– In line validation – użytkownik dopiero po opuszczeniu inputu widzi, co musi poprawić.

– Warunki, które musi spełnić hasło są bardzo dobrze zaprezentowane i wyjaśnione

– System pozwala użytkownikowi na poprawkę, jeśli błędnie wpisał swój adres e-mail
II część
Obszary do usprawnień

– Zapewnienie możlwości szybkiej rejestracji, dzięki użyciu innych kont np. Facebook lub Google. Przyspieszy to znacznie proces rejestracji.

– Dodanie podglądu wpisywanego hasła przez zastosowanie ikony. Pozwoli to upewnić się użytkownikowi, czy na pewno wpisał to hasło, które chciał.

– System nie pozwala użytkownikowi na przetestowanie produktu dopóki nie wypełni dodatkowego formularza ze szczegółowymi danymi typu adres, telefon. Taki formularz mógłby pojawiać się później, gdy już użytkownik wypróbuje produkt i jego zaangażowanie wzrośnie i będzie zainteresowany kontynuacją.
Przez zastosowany obecnie system jest ryzyko “odpadnięcia” użytkownika i zaniechanie działań.
III część
Moja propozycja formularza

– Tylko 3 najważniejsze inputy
– Możliwość skorzystania z istniejącego już konta użytkownika – oszczędność czasu
-Możliwość podglądu wpisywanego hasła
Co dalej?
Aby dokończyć proces rejestracji najpierw pozwalamy użytkownikowi poznać nasz produkt i zainteresować go. Co jakiś czas pop up na stronie przypomina mu o dokończeniu procesu rejestracji. Proces ten zamiast jednego długiego formularza zastąpiłam go 3 stepami.



Walidacja



-nie pozwalamy na przejście do kolejnego formularza jeśli któryś z inputów jest pusty. Komentarz na czerwono wskazuje co powinniśmy poprawić
-Numer telefonu- tylko cyfry są akceptowane