Co zawiera propozycja?
1. Nowy układ elementów na pasku głównym menu. Wcześniej kategorie umieszczone na całej dostępnej szerokości, było ich za dużo, ułożone były w losowy sposób. Kategorii jest mniej i zostały pogrupowane w logiczne zbiory takie jak Regiony, Serwisy, Programy. Pozostałe elementy menu zostały umieszczone pod Więcej, widoczne na hover.
2. Na Żywo – pojawił się nowy ‘call to action’. Wcześniej nie było w ogóle wiadomo, że jesteśmy na stronie największej telewizji newsowej w Polsce. Teraz dzięki streamingowi na żywo można zobaczyć materiał prosto z anteny. Oczywiście transmisja powinna zostać przerwana po około 3 minutach i zachęcić do Subskrypcji. Przy odświeżeniu strony user trafiałby na reklamy. Benchmark też wskazał na to, że jest taki trend aby podkreślać dostępność streamingu na żywo. Wcześniej TVN24 też miał streaming na żywo, ale krył się on pod jeszcze dość mało znanym brandem w świadomości użytkowników -“TVN24 GO”. No i od razu trzeba było wykupić pakiet, nie dostawaliśmy nic na zachętę w postaci paru minut materiału na żywo.
3. Tematy na czasie przestały się mieszać w menu z innymi kategoriami. Zostały wydzielone do osobnej belki pod menu. Przyzwyczajenia usera nazywaliśmy w tym projekcie roboczo ‘pamięcią mięśniową’. User przyzwyczaja się do stałego układu menu. Do tej pory cały czas był zaskakiwany nowym układem treści i musiał ‘myśleć’.
4. Ikony social mediów – zostały przerzucone do menu znajdującego się pod hamburgerem. Stały za tym trzy argumenty.
- Pierwszy jest taki, że nie chcemy tracić zbyt szybko usera ze strony na rzecz naszych kont na social mediów i chodzi tu głównie o zysk z reklam.
- Drugi, to social mediów prowadzonych aktywnie przez TVN24 jest łącznie 4 a nie 2, tak jak to zostało pokazane na stronie. Umieszczanie ich wszystkich w pasku menu- trochę strata cennego miejsca i poczucia porządku. W innymi miejscu (w menu) można pokazać je wszystkie.
- Trzeci, to taki że kierunek przepływu ruchu jest raczej odwrotny- userzy przychodzą do nas z social mediów klikając w post który przenosi ich do artykułu który chcą przeczytać, obejrzeć film, nie odwrotnie.
5. Logowanie do konta – ikonkę ludzika przeniosłam do menu. Zalogowanie się nadal nie daje żadnych korzyści dla usera, więc szkoda zabierać miejsce ikonką na stronie. Z małym wyjątkiem- po zalogowaniu się pojawi się ludzik na stronie głównej z zieloną kulką świadczącą o byciu online. Ta kuleczka pojawia się też dziś, więc potencjalnie user powinien ją znać.
6. Pogoda zamiast Meteo – ta zamiana słów jest trochę ryzykowna. Dla usera bardziej znajomo brzmi pogoda niż Meteo czyli nazwa własna produktu. Nie upieram się przy tej zmianie, bo marka TVN Meteo traci przy budowaniu świadomości usera o tym brandzie.
7. Regiony – wcześniej nazwą zbioru był jednocześnie jeden z jej elementów, czyli Warszawa. Podczas benchmarku sprawdzałam jak robią to inni i to rozwiązanie wydało się najbardziej słuszne. (RMF FM 24 poszło tym samym kluczem)
8. Ikona menu– zamieniłam kółko z trzema kropkami w środku na lepiej rozpoznawalnego ‘hamburgera’ i tam ukryłam całe mega menu dla dobrego pozycjonowania w google (zabieg pod SEO)